tiistai 30. lokakuuta 2012

Itsestäänselvyyksiä

"Kanadalainen Jessica Stilwell halusi antaa kolmelle tyttärelleen opetuksen. 12-vuotiaat kaksoset ja 10-vuotias kuopus olivat aiheuttaneet kodissa jatkuvaa sotkua, Mirror-lehti kertoo. Äidin raivo nousi, kun hän käsitti kiireisen päivän jälkeen, ettei mikään talon sotkuista ollut hänen itsensä aiheuttamaa. Hän aloitti lakon ilman varoitusta. Lokakuun 1. päivän jälkeen kodissa ei enää tiskattu, pyykätty eikä siivottu."
  
Lue koko juttu Iltalehdestä.
 
   
Loistavaa. Uupuneen äidin suunnitelma toimi kuin toimikin: Tytöt tajusivat lakon pointin, ottivat opikseen, treenailivat siivoamaan jälkensä.  Ja mikä tärkeintä, lakkasivat pitämästä äitiään itsestäänselvyytenä.
  
Tämä juttu pisti minut pohtimaan oikein tosissaan. Kuinka helppoa onkaan pitää toista ihmistä tai toisen ihmisen tekemisiä itsestäänselvyytenä. Aivan liian helppoa. 
  
Olenko minä hairahtanut moiseen itsestäänselvyytenä pitämiseen? Toden totta olen. Ihan liian kevyesti olen ajautunut uskomaan, että Pööpö herää kaikkina aamuina viereltäni ja auttaa päivän alkuun. Ja että hän keittää minulle kupin kuumaa, jos maailma potkii päähän ja mieli on maassa. Jotenkin olen päätynyt uskomaan, että vaikka mitä tapahtuisi ja vaikka kuinka kiukuttelisin, Pööpö pysyy rinnallani ja jaksaa rakastaa minua. Kaikki murheet meidän välillä on selvitettävissä.
  
Ihan liian nopeasti kaikesta tuosta on tullut sitä tavallista arkea, jota on vaikea nostaa jalustalle. Vaikea muistaa arvostaa. Mutta kivuliaalla tavalla olen saanut kokea, ettei mikään tuollainen ollutkaan itsestäänselvää. Se olikin kaikki ihan hirveän haurasta.
 
Pööpö ei ole ollut kotona yli kahteen viikkoon. Hän on mietiskelemässä
 
Enää en pidä häntä itsestäänselvyytenä.
 
Elena
  

3 kommenttia:

  1. Kuulostaa tutulle. Juuri tein itsekin hyvin pitkän postauksen, jossa mietin mm. sitä miten asioita oppii arvostamaan vasta sitten, kun ne on menettänyt.

    Tsemppiä! Jos teidät on tarkoitettu toisillenne, löydätte kyllä tien toistenne luo ja keinot ongelmienne selvittämiseksi.

    VastaaPoista
  2. Kovasti tsemppiä <3 Noista tilanteistahan sitä oppii parhaiten puolin ja toisin. Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin teille!

    VastaaPoista
  3. Kiitosta kaverit <3

    Minulla on aika toiveikas fiilis, uskon että kaikki toden totta kääntyy ajan kanssa parhain päin :)

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...