perjantai 17. elokuuta 2012

Niele ylpeytesi, ennen kuin päädyt tukehtumaan siihen

Anteeksi nyt mutta mitäs vattulaa. Jälleen olen saanut kokea sitä loputonta turhaumaa, joka vääjämättä kumpuaa lannistamaan henkistä ryhtiäni totaalisen perättömästä kakan kiikuttelusta ympäriinsä minun kustannuksellani. Valitettavasti ystäväni ja tuttavani ovat liikuttavan sinisilmäisiä ja uskovat surutta minusta punotun ilkeän juoruilun. Tai ainakin suurimman osan siitä.
     
Kaiken tämän ihanuuden takana luuraa rakas exäni. Häntä harmittaa, että minulla menee hyvin samaan aikaan kun hänen oma elämänsä ei ehkä ole ihan niin mallillaan. Hän sai vasta muutama tovi sitten tietää, että olen mennyt kunnialla eteenpäin elämässäni, enkä jäänyt surkuttelemaan hänen peräänsä. Ja nyt hän on tarmokkaasti edennyt harmistuksessaan niinkin pitkälle, että sortui mustamaalaamaan minua - ja Pööpöä - yhteisille tuttavillemme. Kyllä, hänkin tuntee Pööpön, valitettavasti. Karmean piikittelevän katkeruusdraaman ainekset on saatettu yhteen. Luulin hänen olevan tyytyväinen, sillä se oli hän joka jätti minut. Ei toisin päin. Tuo taannoin minulle niin tärkeä henkilö on surkastunut surullisen ylimieliseksi ja äärettömän epävarmaksi ihmisraunioksi.
    
Kylläpä suututtaa. Ja ihmetyttää. Ajauduin huomaamattani pohtimaan mahdollisuutta siihen, että minusta oltaisi mustasukkaisia. Vielä kaikkien näiden vuosien jälkeen.
     
Elena
      

6 kommenttia:

  1. No ompa kovin kypsä tapaus tuo exäsi. Hän varmaan oletti, että sun elämäsi kaatuu kun hän lähtee ja otti sitten nokkiinsa kun niin ei käynytkään.

    Huvittavaa tosiaan miten sinisilmäisiä ja hölmöjä ihmiset ovat jos uskovat tuollaista potaskaa. Ehkä se on merkki siitä ,että eivät oikeasti ole tosiystäviäsi, jos tuollaista uskovat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, ei ole kiva kun ihmiset - joille koko asia ei kuulu pätkän vertaa - tulevat syyllistämään minua.. Enkä oikein tiedä edes, mistä. Sillä se oli tosiaan hän, joka teki eropäätöksen aikoinaan, en minä. En käsitä mitä sellaista olen tehnyt, että kaikki voi tuolla tavalla oikein sankoin joukoin tulla syyllistämään.. Kaikessa kauheudessaan jotenkin huvittava tilanne.. :D

      Poista
  2. Aivan tavattoman rasittavaa tuollainen, ja tuttua kyllä. Omalla kohdalla kaukaisen exän sepittämät tarinat elävät edelleen jossain määrin totena entisillä kotinurkilla niin, että asioiden oikea laita tuskin edes kiinnostaisi ihmisiä. Lopulta on ollut pakko oppia ajattelemaan, että riittää kun itse tiedän, miten asiat oikeasti ovat olleet, vaikka olikin aika hurjista jutuista kyse.

    Toivotan syvyyttä sietokykyyn asian kanssa. Ja hyvää syksyä!:)

    VastaaPoista
  3. Kuulostaa kyllä, että mustat sukat kyseessä. Tai sitten sitten ihan vain kateellisuus ja katkeruus.
    Mutta sullahan menee paremmin kuin hänellä, joten lippu salkoon vain;)

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...